Flytt, städning och en riktigt glad påsk!

Kan börja historian med Onsdagen denna vecka, då jag i morgonens dimma fick ett samtal ifrån en Roger Andersson.

Tydligen så han heter, nya chefen på blästring! Han förklarade att dom behöver hjälp på Metso Minerals och han hade hört mitt namn nämnas! Så han ville direkt träffa mig å se vad jag var för en.

 

Glädjen över det samtalet är svårt att beskriva. Samtidigt som stressen var stor. Mitt uppe i att packa mina lådor och städa upp lite snabbt i lägenheten då jag höll på flytta till nya lägenheten! Han ville iaf att jag skulle dyka upp under eftermiddagen så jag for iväg på Ica och köpte en påse bullar. När jag var på väg ut ifrån Ica så träffade jag på min farbror och Evy förresten! Roligt! Dom nämnde även i förbifarten att dom har läst min blogg! Där ser man!

 

Väl på Metso så gick jag direkt till fikarummet och slängde upp bullpåsen. Sedan försökte jag förklara för mina arbetskamrater just hur tacksam jag är över att dom hade nämnt mig. Riktigt tacksam är jag ska ni veta!

När jag hade tagit en bit bulle och lite kaffe med dom så for jag iväg för att skaka hand med basen. Trevlig karl faktiskt. Ser fram emot att börja om! Han lovade besked före påsk, sen bar det iväg igen!

Innan kl 16 skulle nyckeln till nya lägenheten hämtas upp!

 

Resten av dagen var ett stort sliit med lådor och städning upp över öronen. Det hjälpte ju inte heller att jag under tisdagen lyckades göra något med min rygg. Under hela flytten och fortfarande faktiskt så har jag förbaskat ont i ryggslutet. Vet inte riktigt vad det beror på men jag hoppas det gått över lite till när jag börjar om att jobba.

Jag och Carro avslutade iaf dagen med att städa ur den gamla lägenheten lite och vi var väl tillbaka och kunde sova vid kl 2 på natten någon gång.

 

Torsdagen började med uppstigning kl 8 för lägenheten skulle vara urstädad kl 12 nästa dag. Vi blev faktiskt klara just så pass. Kl 12:05 stod vi beredda att lämna igen nyckeln men då var inte ens bovärden där! Typiskt eller?

Sedan for vi tillbaks till nya lägenheten, packade upp saker, började tagga ner lite. Jag känner äntligen hur det stressiga börjar lägga sig lite. Skönt skönt.

Under torsdagen ringde även Roger från Metso och sa att vi skulle behöva din hjälp redan på onsdag nästa vecka! INTE ÄCKLIGT! Så nu är man snart tillbaks till jobbet! Så grymt skönt det känns! Äntligen! Här har man gått och sökt jobb som en galning i 1 år och så ringer jobbet och söker en istället!

Skickade ett sms till Röös som jag jobbade med förut när jag va där och han sa ju de att nackdelen är väl att du inte får någon semester direkt i år... men det skiter jag fullständigt i. Jag är bara så grymt nöjd över att få jobba igen!

 

Det vart ju en riktigt glad påsk det här! Och med dom orden vill jag passa på att säga: Glad påsk allihopa! Kom och hälsa på någon dag sen när det är klart! Hej hej!


Kommentarer
Postat av: Big D

Congratulations! Really nice to hear. We look forward to see your new flat, for a fika. Easter greetings from Liverpool.

2010-04-02 @ 13:56:16
Postat av: Johanna

Haha vem bryr sig om semester när man äntligen får jobba igen?

Man kan ju nästan säga att du redan har haft din semester för i år.

2010-04-02 @ 18:59:33
URL: http://codezero.blogg.se/
Postat av: Henke

Ja nog blir det säkert bra Big D. Sant det Johanna, känner att jag haft min semester redan :P

2010-04-03 @ 09:54:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0