Skön helg och lugna puckar...

Ja som rubriken lyder så är det lugna puckar i helgen. Både jag och Carro har knappt rört oss från sängen idag. Så himla skönt å ta de lugnt. Så nu är vi som på G att göra oss klara för vi har tänkt ta en promenad till Micke. Där ska det grillas och kanske ta sig en öl och möjligtvis en go whiskey. Förtjänar man efter att ha jobbat tycker jag :)

 

Satt mig ner och läste min gamla dagbok igår, det var inte jättemycket som var skrivet i den men ändå roligt att läsa. Det är otroligt att man kommer ihåg vad man menade när man läser något som är så gammalt. Grejer jag aldrig någonsin skulle ha kommit att tänka på om jag inte hade läst dagboken. Det är otroligt att hjärnan kan plocka fram grejer som ligger så djupt begravet i huvudet. Nästan så att man skulle skriva dagbok igen bara för att det var så kul att läsa i efterhand. Men men... det blir ett senare projekt kanske.

Här kommer ett smakprov... allting är kopierat rakt av så felstavningarna bjuder jag på med mening:

 

6 November

"Idag har jag sutit och spelat spel och jag fick låna hundar av Gabriella.

Sen kom jag till pappa och där hade vi fåt ett inebandy-mål och två klubber, en gick av."

 

7 November

"Idag har våran gympa-lärare spelat inebandy och sen kom jag hem och sen kom Peter och då spelade vi inebandy och den andra klubban gick av."

 

Jaa... så goda minnen... 2 dagar/saker jag aldrig skulle kommit att tänka på att det ens har hänt om jag inte hade skrivit ner det. Det stod tyvär inga årtal förän senare i dagboken så jag har ingen aning om hur gammal jag var exakt när detta utspelade sig.

 

Näe hörni! Här blir det ingenting gjort. Viso gero!


Kommentarer
Postat av: Gabbe

Känner mig hedrad att du skrivit om mig i din dagbok! Jobbigt höra om ryggen, kanske måste börja gymma lite å bygga upp musklerna där bak? ;) Följ med syster på gymmet, he he!

2010-04-10 @ 17:30:17
URL: http://gabbesandstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0