Snart klara...

Trött har man varit senaste dagarna. Det har skruvats upp hyllor, packats upp lådor, städats, burits. Allt som hör en flytt till. Roligt känns det förstås men nu är man less... önskar att allt bara kunde poffa till och vara klart, och än en gång ska jag säga: Ska aldrig mera flytta.

 

Vad har då hänt? Man har börjat om på gammla jobbet, och det ska jag säga är riktigt skönt. Så himla roligt att få börja om. Äntligen få tjäna en peng igen! Tills vidare har dom bara erbjudit arbete fram till midsommar men jag skulle bli förvånad om det inte behövs backup lite längre. Dom klarar sig trots allt inte utan mig!?

 

Roligt också att man fått höra många ggr i veckan att man är uppskattad och värdefull, p.g.a att man kan jobbet. En del kanske skulle säga att det bara är ett vanligt knegarjobb men jag hävdar annars. Det finns så mycket att lära sig och kunna! Jag kan nu bara tala för min avdelning men det finns ju dom som varit där i 20 år och fortfarande inte riktigt kan allt. En sån som jag som iaf kan en liten del av det hela verkar vara värdefull och det känns roligt att fara till jobbet då tycker jag.

 

Några incidenter i samband med flytten då? Jag kan ju säga att lagom 1 dag före jag började på hela flyttandet förra veckan så stack det till i ryggen. Det där vart ju inte mycke bättre när allt bärande började och i dom värsta av stunder fick jag med möda och slit knappt på mig sockarna.

 

Allt det där började vara över och gjort lagomt till min första arbetsdag på Onsdagen denna vecka. Hur nöjd som helst var jag den dagen, allt gick på hur fint som helst på jobbet ända tills ungefär 20 minuter innan jag skulle sluta för dagen. Då lyfte jag kanske en lite för tung grej på ett icke ergonomiskt sätt och det stack till igen! Så då var man tillbaks igen. Idag använde jag dock lyftredskap till i princip allting så jag börjar redan känna förbättring efter 24 timmar. Man får vara försiktig ett tag och bygga upp den lata kroppen till arbetstempo igen!

 

Ajust det ja! En hylla i hemmet dog under onsdagen. Den tog med sig micron i graven också. Det var nämligen så att jag skruvat upp den bara för att ha micron på. Men den gick rent av på halva... bock-fästet. Svårt att förklara. Det var iaf inte pluggarna eller borrningen det var fel på och det var ju huvudsaken då det var jag som hade borrat. Nu har vi 4 fula hål i väggen istället. Så det var väl roligt. Någon ny micro finns det inte finans till just nu men den används inte särskilt mycket heller så! Även om det är bra att ha så klarar man sig utan, utan problem.

 

Synd förresten att man inte var hemma under tillfället för Carro sket tydligen nästan i byxan av smällan! Hade varit roligt att se hennes ögon spricka upp i skräck över vem som kunde ha smygit sig in. He he he

 

Näe! 1 arbetsdag denna vecka återstår och kroppen behöver vila. Åter en annan dag!


Kommentarer
Postat av: Big D

Du har en helt rätt inställning - du kan vara lika stolt över ditt jobb som någon annan. Lite spackel kan vi nog fixa åt dig så blir inte hålen i väggen så synliga. Ha de tills vi syns

2010-04-08 @ 22:25:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0