Grymt sa grisen!

Skickade just iväg en ansökning till ett ställe som heter Mariagården i Umeå. Det är ett Socialterapeutiskt LSS boende. NEJ Micke, det var inte en ansökan att få bo där utan att få jobba där.

*suck* I dessa tider är det tungt att söka jobb. Det finns inget att söka och det man söker det blir det ingenting av. Min jobbcoach är en klippa som riktigt försöker. Uppmuntrar med ord som "Dold arbetsmarknad" och "Kämpa". Ska förklara detta lite närmare.

 

Eftersom ja har min älskling Carro i närheten av Umeå så fick jag instruktioner att ligga på hårt i Umeå av min jobbcoach. Hon riktigt gnuggade händerna sist vi hade möte. Just nu försöker jag få tag i min handläggare på AF för att höra hur det är med rese-rabatt. Ska gå att få men... dom är alltid så restriktiva med att ge ut sånt där på AF. Ibland undrar man om dom vill att man ska ha ett jobb eller? Dom pratar alltid så gott om hur hjälpsamma dom är och hur mycket hjälp dom kan erbjuda och blaa blaa. Sen när det kommer till kritan då har dom ändå bara deras "Söka jobb kurs" som ALLA har gått 3 gånger minst? Sen spelar det ingen roll om man ringer dom och säger att: Jamen du jag har redan gått den där. För då spottar dom en in i örat å hotar med att frånvaro kan innebära indragen a-kassa.

 

Längtar efter jobb... slippa den där oändliga svarta spiralen som heter Arbetförmedlingen. Och även känna på pengar igen. Just nu kan jag nog jobba med i princip vad som helst. Jag överväger t.o.m att söka till Xzakt igen... något som jag hade svurit och lovat mig själv att ALDRIG göra. Men just nu ser faktiskt det ruttna gräset ganska gyllene-grönt ut.

 

Vad hände i helgen då? Carro var här. Vi hade myskväll på fredagen med tacos och film och på lördagen så var vi på partaj under kvällen :) Avslutade med att äta på Max (inte äckligt) och sen vart det en lugn söndag! Så kan man väl summera alltihop! Hon tog bussen kl 16 och sen var jag hos Micke en sväng på kvällen och chillade lite xbox där! Skjutsade honom till jobbet för att upprätta Hondans heder lite. Efter den stora skammen när jag sist skjutsade och han kom 10 minuter för sent. Nämen... hur som helst... jobba hårt alla där ute. Det önskar jag att jag fick också!

 

Mat!

Till middag idag så åt jag klassisk blodpudding! På blodpuddingen så hade jag självklart Bregott. Och till detta så lät jag mig väl smakas av traditionell mellanmjölk från Norrmejerier. Blodpudding är inte bara gott, det innehåller massvis med järn också. Väldigt bra mat ifall man förlorat mycket blod t.ex.

Det sägs att Thonys mamma gör en legendariskt god hemmagjord blodpudding. Jag kan inte dra mig till minnes att jag provat hemmagjord blodpudding någon gång men det lät lovande! Han har utlovat att vi ska ta en dejt en vacker dag så jag ska få smaka den. Ser jag fram emot! Roger ut igen!

 

Intressanta kvällstankar!

Det börjar vara lite senare... klockan klämtar snart 21 och jag känner hur dom små knattarna har börjat sätta sig på ögonlocken. Vilket gör att min stoooora hjärna börjar arbeta på högvarv och kommer på bra grejer.

Egentligen har jag inget viktigt att tillägga förutom att jag känner att jag kan bli lite irriterad på en del "fjollor" där ute. Ta ett sånt exempel som blodpudding. Det finns dom som säger att det inte är gott, sen finns det dom som säger att det är gott. Sen finns det dom som säger att det är "gott". Jag äter min blodpudding med smör, som det skall ätas. Smöret har man där för att ge blodpuddingen en aningens sälta men även för att göra den lite mer mjuk å ta bort lite av torrheten som finns där utan tillbehör. Sen finns det dom som äter blodpuddingen med lingonsylt, vilket också är acceptabelt. Det är det dom gillar liksom. Det kommer aldrig vara rätt för så äter inte jag... och jag har alltid rätt.

Sen finns det dom som äter "blodpudding" med smör, lingonsylt, socker, grädde och sirap. DET ÄR INTE BLODPUDDING DÅ. Lär er äta för fan. Slutligen skulle jag vilja säga att: Jag kanske skulle ta på mig mina SOCKAR och äta lite PLÄTTAR och sen mumsa lite OSTKROKAR. Mmm just det... va säger ni om det då stockholmare?

 

Just det ja!! Jag och Carro älsklingen har beställt våra ringar nu ikväll :D Så dom är på gång! Inte äckligt! Roger in och roger ut.


Kommentarer
Postat av: Big D

Håller med dig om blodpuddingens förträfflighet. Vill man skoja till det lite kan man t ex prova följande recept vilket vi gjorde: http://www.ica.se/FrontServlet?s=mat_recept&state=recept&receptid=695774



Variationerna är oändliga!

2010-02-02 @ 07:33:47
Postat av: MikkeyBee

Vadan detta?!! Jag har ju inte sagt något :P

2010-02-02 @ 16:15:28
URL: http://mikkeybee.blogg.se/
Postat av: MikkeyBee

BY THE WAY! Var 20 minuter försenad ;)

2010-02-02 @ 16:16:56
URL: http://mikkeybee.blogg.se/
Postat av: Henke

Alla vet vi Micke att om ja inte hade sagt nå så hade du sagt nånting "fyndigt" angående boendet :P så det var lika bra att vara först. Lät ganska gott det där receptet... ska ta och prova det en vacker dag :)

2010-02-04 @ 15:18:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0