Sagan om oraklets återkomst

Egentligen var det ju bara en 1-dags händelse att oraklet svarade på frågor men farsan komme med en intressant idag så jag bestämde mig för att göra ett undantag!

 

Fråga

"Man brukar ju tala om att göra det omöjliga möjligt, då bör väl det betyda att man kan göra det möjliga omöjligt också?? Vad betyder det? Vad blir konsekvensen av det?"

 

Kan inleda med att berätta att, som du kanske anat, så har denna fråga dykt upp förut i historien. Ett annat orakel (misslyckat ska jag tillägga) vid namn Gunde Svan försökte t.ex besvara denna fråga med "Ingenting är omöjligt!". Dock missuppfattades innebörden av detta och det är inte något vidare svar på själva frågan.

 

Henry Ford gjorde ett tappert försök med detta citat: "Whether you think you can or whether you think you can't, you're right." Fel fel fel. Helt uppenbart ett försök att bara kläcka ett fint citat från Fords sida. Dessutom var han inte ens ett orakel. Vilken idiot.

 

Men idag!! Så ska ni få svar på frågan. Jo det är ju som såhär va...

Det finns saker som är omöjliga och det finns saker som är möjliga. Det är fullt möjligt att göra något omöjligt möjligt, och det är fullt möjligt att göra något möjligt omöjligt. Att göra något omöjligt möjligt som man brukar prata om är inte någon bedrift egentligen. Det är bara fullt möjliga saker som folk tror är omöjliga, och därför gör man det omöjliga möjligt. Att göra det möjliga omöjligt är dock ingen simpel procedur! Det krävs 36g guld, 16g silver, 49 L vatten, 2 bitar bark från Archontophoenix alexandrae (ett träd i Afrika), 8 kanelstavar (valfri storlek), en sten från en vulkan och 43ml mjölk från en helvit ko.

 

Hur du sen bär dig åt för att göra det möjliga omöjligt tänker jag dock inte gå in på p.g.a de digra konsekvenserna det kan medföra. För du kan nämligen inte välja vad du vill göra omöjligt.

Betänk dig t.ex att helt plötsligt inte kunna prata. Något som var fullt möjligt före det blev omöjligt. Men du kan ge dig fan på att folk har provat förr ändå.

 

Att på riktigt göra det omöjliga möjligt är inte heller någon enkel procedur, och det tänker jag inte heller avslöja hur man gör, p.g.a folks dumhet när det väl kommer till kritan. Hur tror ni egentligen myter om bergstroll och enhörningar uppstod? Just det! Och vem har dom hjälpt? Inte en jävel.

Hoppas detta svar kan lugna dig lite och på återseende! *klick*

 

Missade ju att skriva igår så det blir en snabb genomgång först. Vaknade, åt, Ola kom förbi, vi spelade xbox och jag la mig.

Vad har hänt idag då? Inte något speciellt direkt. Lagade en middag som var något slags... ihopkok. 5 köttbullar, 2 grillkorvar och kanske 100g pommes. Allt i stekpannan bara! Gott var de också. Mest taggar jag inför imorn när Carro ska komma hit :) Vet inte om hon kommer att komma själv eller ha med sig en kompis. Det får jag veta ikväll tydligen? Har hon sagt dom 3 senaste kvällarna :P Då ska vi ta och se lite film med Ola och Vickan på kvällen och förstås tagga inför lördagen och söndagen då hon ska tävla.

Sen la hon ut ett önskemål om att vi ska försöka spara till en resa. Visst säger jag. Skulle vara roligt att få fara utomlands! Denna mytomspunna plats jag aldrig varit på!

 

Näe! Nu orkar jag inte skriva något mer. Ha en bra kväll och helg allihopa! Over and out.


Kommentarer
Postat av: Big D

Tack stora orakel - då vet jag precis. Nu känns allt plötsligt möjligt.

2010-01-14 @ 22:32:23
Postat av: MikkeyBee

Ibland undrar man...

2010-01-14 @ 23:17:38
URL: http://mikkeybee.blogg.se/
Postat av: Henke

Vad skulle det det betyda Mikkeybee :P varsågoda Big D. Det var så lite så :)

2010-01-15 @ 11:39:45
Postat av: Nathalie

http://nathaliestankar.bloggproffs.se/2010/01/13/1720/



Sugen på en undersökning?

Kolla in

2010-01-15 @ 12:03:23
URL: http://nathaliestankar.bloggproffs.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0