Skola, Nordisk mytologi och packning.

Hallu hellu! Då var det dags för en uppdatering igen då jag kände att de va alldeles för länge sedan sist. Svagt med uppdateringar känner jag men... vet inte varför men har som glömt bort bloggen nästan. Ville sig ju inte bättre än att min Windows 7 version som jag hade gick ut för ett tag sedan och då blev det fullt upp med att ordna med formatering och grejer, sen kom Carro och då va man me henne åsså sen for hon å då kom Ola o.s.v :P Det var helt enkelt så att det här med att uppdatera bloggen föll i glömska.

Förra helgen kom iaf Ola förbi med datorn. Så vi tog oss nån öl i lugnan ro utan tanter och spelade lite dator. Så de va som skönt. Fick sakna Carro lite men... så kan det vara. Hon hade då annat å göra i lilla Nordmaling så det blev ju bra i slutändan iaf!

Idag så skjutsade jag Carro till skolan för hon skulle ha möte med rektorn och nån lärare för att diskutera sin praktikplats som hon inte fått. Av diffusa anledningar så fick hon ingen praktikplats som alla andra elever så nu har hon sagt sitt och det lutar kanske åt att hon får ha praktik i Skell någonstans. Då får hon prova bo i nya lägenheten en stund så det blir ju inte helt fel. Under tiden hon satt på möte så gick jag upp till bibblan (duktig som jag är) för att utöka mina kunskaper om nordisk mytologi.

Hittade en mycket intressant faktabok någon professor hade suttit och skrivit som handlar om den riktiga vikingatiden och om vikingar som faktiskt levt på riktigt. Berättelsen om Harald Hårdråde var iaf den idealiska bilden man gärna har av vikingar. Han började tydligen redan i tidig ålder att drömma om att leda en stor härd. Med glimten i ögat begav han sig ut på de stora havet och plundrade stackars skottar och engelsmän. Han blev en stor härskare och lär ha kunnat köpa upp halva Norge med sina rikedomar, eller om han rent utav gjorde det? Kom inte ihåg vad som stod exakt. Han slutade iaf sina dagar på ett slagfält med svärdet i handen. Kul läsning medans man väntade helt enkelt.

Efter jag hämtat upp Carro från mötet iaf så tog vi oss tillbaka till Nordmaling och spisade köttfärsås med spaghetti. Sen har vi packat lite grejer Carro ska ta med sig till Skell när jag lix har bilen här. Lika bra att ta med sig lite grejer så man kanske bara behöver köra 1 sväng när hon väl ska flytta in resten. För att köra den sträckan med släp är inte jätteroligt tror jag?

Sen for vi å hälsa på hennes kusin Jörgen och hängde där en kort stund tills hennes kompis Jessica skulle hem. Då fick ja lov att skjutsa henne hem och ja... nu sitter jag här. Klockan klämtade just 12 och jag känner hur ögonen börjar vara tunga. Carro snacka om att vi skulle upp kl 9 imorn så jag tror det börjar vara dags att avrunda. Tack för mig och på återseende.

Kommentarer
Postat av: MikkeyBee

Stone Sour till SRF, lovar att tänka på dig ;)

2010-03-16 @ 06:46:22
URL: http://mikkeybee.blogg.se/
Postat av: Henke

Å fi fan... Inte äckligt :) Gör så. Ta en vildsvinskebab i min ära också.

2010-03-16 @ 14:56:11
Postat av: MikkeyBee

det lovar jag, prepare för mms när vildsvinskebaben är inhandlad ;)

2010-03-16 @ 19:38:55
URL: http://mikkeybee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0