Tidig morgon och städning

Ja, idag steg jag upp kl 4:45 för att skjutsa Carro till bussen... hon åker nämligen emot Hemavan idag för där ska hon ha nån lavinräddnings-utbildning. Jag är på lagomt humör och dagen känns som att den varat i 10 timmar redan fast den inte ens blivit 9. En nostalgisk känsla sköljer över mig när jag inser att såhär kändes det precis i kroppen när jag jobbade på Metso. Jobb igen? Ja tack.

 

Dagen kommer för det mesta ägnas åt städning då jag har visning på den här lägenheten imorgon. Inte så att jag har speciellt ostädat men jag har en del gamla tomma kartonger i garderoben som jag skjutit upp att kasta bort. Sen tänkte jag städa upp lite också när jag lix är igång... kan ju va kul att ha lite finare när det ska gå massa folk här å kika även om det egentligen inte är något krav. Dom flesta har nog förståelse för att man inte städar kliniskt just innan man ska flytta och lix ska göra det en gång till?

 

Inte länge kvar till flytt och jag känner längtan. Tror mycket kommer bli billigare av att bo i stan. Framförallt färdkostnader kommer sjunka. Alla vänner bor ju i stan eller i närheten av stan så.

 

Men men! Nu är det dags att sätta tänderna i kragen! Eller hur det nu var! Ha en bra dag allihopa och vi höres.


Kommentarer
Postat av: Gabbe

Säg till när ni flyttat och fått i ordning...då vill ja komma å kika! :D Förste spekulant eller nåt.

2010-03-22 @ 22:39:00
URL: http://gabbesandstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0